Som reklamemand har jeg altid ment, at tonen i en annonce eller anden form for reklame gerne må være lidt friskfyragtig, for så fænger reklamen bedre. Men jeg må indrømme, at da jeg i sidste uge fik til opgave at tilrettelægge en reklamekampagne for en nyåbnet bedemandsforretning her i Odense, måtte jeg nok lige pakke det friskfyragtige væk i forhold til den kampagne.
Bedemanden, som henvendte sig til mig, havde selv gjort sig nogle tanker om, hvilke signaler han gerne ville sende til sine potentielle kunder. Det skal først og fremmest handle om tryghed for de efterladte, der skal arrangere en begravelse for et familiemedlem, som er afgået ved døden, understregede han.
Hans ide med at skabe tryghed for kunderne var selvfølgelig noget, jeg kunne bruge, for det er jo ikke så vanskeligt at få sendt signaler om netop tryghed for kunderne, når man reklamerer for et eller andet.
Vi blev hurtigt enige om den røde tråd i den reklamekampagne, jeg skulle tilrettelægge, og vi drøftede forskellige delelementer i den forbindelse. Jeg foreslog ham at overveje, om han ville annoncere med en fast pris på begravelse, for det er i hvert fald noget, der skaber tryghed, når man på forhånd kender prisen på den tjenesteydelse, man vil købe.
Det var han nu umiddelbart ikke indstillet på, for der er faktisk stor forskel på en bedemands indsats i forbindelse med forskellige begravelser, fortalte han. Men han gav dog udtryk for, at han vil overveje mit forslag, og i givet fald tage det med i reklamekampagnen.
Apropos det med at passe på i den branche: http://soar.dk/bedste-bedemandsforretning.html/